Pelanggan digesa terus berwaspada terhadap penipuan digital - ABM
ABM memberi amaran bahawa penipu biasanya menggunakan taktik 'kejuruteraan sosial' untuk memanipulasi pengguna.
Thu Jul 04 2024
Menyamar pegawai NSRC: ABM dan AIBIM gesa orang ramai hati-hati
Persatuan Bank-Bank dalam Malaysia (ABM) dan Persatuan Institusi Perbankan dan Kewangan Islam Malaysia (AIBIM) menggesa orang ramai supaya lebih berhati-hati.
Tue May 14 2024
Bank-bank komited bantu pelanggan terjejas akibat banjir
Ahli ABM menyediakan bantuan banjir yang khusus dan mudah diakses untuk pelanggan mereka yang terjejas akibat banjir.
Wed Mar 08 2023
16 peratus tidak bersedia sambung moratorium - Kaji selidik
RMFLS menyatakan COVID-19 yang melanda seluruh dunia menjadikan semua pihak lebih berhati-hati tentang kewangan mereka berbanding sebelum pandemik.
Wed Nov 04 2020
Institusi perbankan bersedia membantu pelanggan di kawasan PKPB dan PKPD
Pelanggan di kawasan PKPB atau PKPD yang menghadapi kesukaran membuat pembayaran pinjaman atau pembiayaan harus segera menghubungi bank untuk meminta bantuan pembayaran balik.
Mon Oct 12 2020
Pusingan U, kini bank kenakan faedah moratorium ke atas sewa beli
Bank Negara Malaysia (BNM) mengesahkan peminjam bank tidak perlu memohon untuk mendapatkan moratorium dari pihak bank.
Thu Apr 30 2020
COVID-19: Perkhidmatan perbankan penting tidak terjejas
Menurut ABM, pelanggan dinasihatkan untuk menghubungi bank mereka untuk pertanyaan, penjelasan atau bantuan, jika perlu.
Fri Mar 20 2020
Bank, AKPK akui isu bankrap perlu diberi lebih perhatian - Azalina
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said bincang meja bulat antara bank-bank komersial, Bank Negara Malaysia, AKPK.
Wed Jan 17 2018
Waspada panggilan palsu dari 'bank', dapatkan maklumat peribadi - ABM
Persatuan Bank-bank Dalam Malaysia (ABM) minta orang ramai mengabaikan panggilan kononnya dari 'bank' mengenai jumlah tunggakan pinjaman atau meminta pengesahan transaksi kad kredit.
Fri Apr 07 2017